Ik zag net een super fel licht in de lucht wat kan dit geweest zijn?

Ik zat met mijn telescoop toen ik even stopte. Keek ik weer met mijn blote oog. Ik weet dat de ISS helder is net zoals een ster. Maar dat was heel erg fel. Wat kan dit geweest zijn? (Het bewoog net zoals de ISS) het was rond 22:10 en 22:40

Eerst was het een heel fel licht daarna zag ik het verder bewegen als een klein sterretje die je bijna niet kan zien)
het ging niet verder het verdween in het niets.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het gaf dus een fel licht en in eens was dat weg en werd het kleiner en kleiner en minder helderder

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja dat heb ik ook al gezegd. Maar wat dan wel??
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bliksem ontlading?
Ik kan niets anders verzinnen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja zou dat kunnen ennairam was der ook een rond die tijd ik heb ook al op http://www.heavens-above.com/ gekeken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zat ook rond die tijd buiten en ik zag ook steeds flitsen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat voor flitsen dan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom zou het de ISS niet kunnen zijn. De ISS maakt dagelijks 16 maal een zons-op en ondergang mee. Dus om plus minus elke 1.5 uur zou je hem kunnen waarnemen bijvoorbeeld als een Iridium flare. Maar kan het niet gewoon een vliegtuigbeweging zijn geweest in een bocht, waarbij de boordlichten toevallig jouw kijkrichting kruisten? Of gewoon vermoeidheid? Je hebt wel steeds in het donker zitten turen in een telescoop en dan ineens weer normaal. Het effect alsof je in de zon hebt gekeken en een tijd lang van die lichtbollen in je gezichtsveld houdt.

Het beste antwoord

Waarschijnlijk een Iridium flare . Iridium satellieten hebben een heel vlak paneel met antennes en dat weerkaatst de zon wanneer hij de satelliet nog beschijnt . Meestal niet al te lang voor of na zonsondergang / zonsopgang.

Iridium flares zijn soms zeer spectaculair en véél helderder dan de helderste planeet . Magnitude tot -9 dat is ongeveer tussen de helderheid van Venus en die van de Maan in . Maar het is een heel klein lichtpuntje daarom is het zo specatulair.

--------------------------------------------------------------------------------
Frequently Asked Questions | Home |

Q. What is an Iridium flare?

A. An Iridium flare is caused by the sun being reflected from one of the three main mission antennae (MMA) of an Iridium satellite. The MMAs are flat, highly polished aluminium surfaces, and when the angles are just right, they can reflect the sun just like a mirror. There are over 80 of these communications satellites in orbit, and they are operated by the Iridium LLC Consortium. For more information, please see our Iridium flare help page.

www.heavens-above.com geeft meer informatie :
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat denk ik ook, ik zie nergens een vuurbolmelding voor die nacht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja ik denk dat ik dan toch maar dat dit het dan wel geweest zal zijn.