toen men de maan bezocht. is er toen opeen willekeurige deel geland of was het een navigatiepunt vanaf de Nasa al bepaald en zo ja waarom?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Graag wil ik je verwijzen naar Mare Tranquilitatis of wel de zee der stilte. Omdat het als een stil en rustig gebied bekend stond is daar voor het Lunar project bewust voor gekozen. Misschien helpt dit op weg?je

Het beste antwoord

Dat was van tevoren gepland:
De Mare Tranquillitatis werd gekozen omdat het een relatief glad en vlak deel van de maan is. Daardoor werd het risico op een mislukte landing geminimaliseerd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en ze namen een plek waar het licht is. de helft van de maan is altijd van de zon afgekeerd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goede aanvulling, in het donker zie je zo weinig ;-)