Hoe moet een buitenaards wezen de afbeeldingen van de Golden Voyager Record bekijken?

In de jaren 70 zijn er twee langspeelplaten op de ruimte sondes Voyagers mee gestuurd met informatie over de mens en de aarde. Hierbij zijn ook afbeeldingen op de langspeelplaat te bekijken. Volgens mij hadden ze in de jaren 70 nog geen dvd's dus hoe werd geacht dat afbeelding op een langspeelplaat konden worden bekeken?
Er is evenwel een keramische arm met een naald bijgevoegd. Maar hoe krijgen ze afbeeldingen op een plaat gezet en hoe bekijk je die?
Of verwachtten ze dat de ETI's wel heel vindingrijk zouden zijn....

https://nl.wikipedia.org/wiki/Voyager_Golden_Record

Toegevoegd na 17 uur:
Sinds 1992 zijn de afbeeldingen (foto's) en muziekfragmenten ook op cd-rom verkrijgbaar evenals vanaf 1978 een boek versie met als titel : 'Murmurs of earth'

8 jaar geleden
gvrox
8 jaar geleden
@erotisi: als het een DVD was geweest, dan was het allemaal nog VEEEEL ingewikkelder geweest om uit te leggen hoe het afgespeeld moet worden; de uitleg van MPEG2 is een heel boekwerk. In dit geval gaat het gelukkig om analoge signalen die relatief gemakkelijk afgespeeld kunnen worden.
erotisi
8 jaar geleden
Hoe kun je dan visuele analoge signalen vanaf een langspeelplaat te zien krijgen? Wat heb je daar voor nodig, hoe dachten ze daar in 1977 over?

Het beste antwoord

De afbeeldingen staan op de "hoes". Hier staat ook de instructie hoe beleuisterd kan worden. De aliens moeten wel ogenhebben als wij om dat te kunnen zien of apparatuur om dat zichtbaar te maken. Aan de andere kant mag je verwachten dat als ze de voyagers kunnen onderscheppen ze dat ook wel kunnen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
erotisi
8 jaar geleden
Wat bedoel je precies met de afbeeldingen staan op de hoes? Bedoel je dat die afbeeldingen direct zichtbaar zijn? Het gaat om tientallen afbeeldingen, zijn die dus niet in gegroefd in de langspeelplaat zelf?
tinus1969
8 jaar geleden
https://en.wikipedia.org/wiki/Voyager_Golden_Record Hier staat tot in detail beschreven hoe eea werkt.
erotisi
8 jaar geleden
Maar wat zijn dan de minimale benodigdheden om zoiets zichtbaar te maken. Een tv?
Er staat dus : "The 116 images are encoded in analogue form and composed of 512 vertical lines. The remainder of the record is audio, designed to be played at 16⅔ revolutions per minute."
Hoe kan ik dus van die 512 verticale lijnen een beeld maken?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kijken naar de plaat, daar staat hoe ze hem kunnen lezen, en dan moeten ze een tv bouwen, en de beelden analyseren en naar een voor hun zichtbaar formaat omvormen. En als een voyager die met tig kilometer per seconde voobijkomt kunnen onderscheppen zullen ze dat ook wel kunnen.

Andere antwoorden (2)

Deze buitenaardse wezens hebben een totaal andere intelligentie dan die van ons.
Wij hebben nog stroom en instrumenten nodig om te kunnen lezen/ kijken wat er op staat, ook moeten we de kennis in huis hebben daar goed mee om te kunnen gaan.
Maar deze buitenaardse hebben een heel sterk ontwikkeld zintuig, dat veel verder gaat dan kijken en lezen.
Ze " weten" letterlijk wat de boodschap is, ongeacht van de techniek en de taal.
Ze slaan gewoon een deel over, waardoor beelden en geschreven tekst wordt omgezet in gevoel en begrippen.
Het is een totaal ander bewustzijn.
Iets waar de mens ook al een tijdje mee bezig is, maar zeer moeizaam vordert.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mooi en krachtig gesteld, enige onderbouwing...?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Fantasie min, sorry Ed.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De vraag zelf is ook fantasie en gebaseerd op een niet mogelijke situatie.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
freekflueel. Het is zeker niet allemaal zo maar onzin, de menselijke brein is heel voorzichtig aan zich die richting aan het ontwikkelen.
Mijn antwoord is een verlengstuk van een klein deel van eigen ervaringen.
Het waarnemen buiten onze bekende zintuigen, is al een tijdje heel voorzichtig bezig.
Deze nieuwe waarnemingen staan volledig buiten de nu ons bekende..
het is veel meer dan out of the box denken.
Het is totaal anders
Het weten van nu is het resultaat van bekende processen.
Het "weten' bedoeld in mijn antwoord, slaat dat hele eerste stuk totaal over en bestaat alleen uit " Weten" .
Kan het even niet beter uitleggen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mijn reactie hierboven is trouwens niet bedoelt als grapje, maar is een stukje eigen ervaring.
Cryofiel
8 jaar geleden
Eigen ervaring zegt dat het een eigen ervaring is. Over enige relatie met de werkelijkheid zegt dat niets. Om dat te ontdekken moet je toch echt proberen buiten enkel die eigen ervaring te treden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ed, die vraag is geen fantasie. De voyager bestaat, de plaat bestaat, samen zijn ze inmiddels praktisch buiten ons zonnestelsel. Het enige wat we niet weten is of ze ooit door aliens worden opgepikt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ed, de richting waarin onze hersenen zich ontwikkelen wordt evolutionair bepaald. Over 100.000 jaar kan iemand daar misschien iets over zeggen. Wat betreft buitenzintuigelijke waarnemingen. Dat speelt zich allemaal in iemands hoofd af. We hebben de bekende zintuigen die iets waarnemen en verder komen er echt geen signalen bjj je hersenen binne, hoe graag je dat ook zou willen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
is jouw mening mullog, ik heb voor een deel een andere.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
mullog, ja natuurlijk is de vraag zelf geen fantasie, alleen de mogelijke ontmoeting met een buitenaardse, lijkt me onmogelijk, gezien de afstanden in ons heelal.
Cryofiel
8 jaar geleden
Je mag geloven wat je wilt, zolang je maar toegeeft dat het om een geloof gaat, dat op dit moment niet op feiten is gebaseerd.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Niets is waar tot het is bewezen en zelfs dan nog is het niet zeker.
Cryofiel
8 jaar geleden
Precies!
Thecis
8 jaar geleden
Je geeft het inderdaad goed aan, niets is waar tot het bewezen is. De eigen ervaring is inderdaad geen sluitend bewijs en daardoor niet waar...
erotisi
8 jaar geleden
Maar een goede getuigenis van een geloof is wel een feit, maar of dát feit gelooft wordt is weer wat anders...
De meegestuurde audio opnames zijn ook meer bedoeld als promotie artikel op aarde. Men achtte de kans dat Aliens deze kunnen afluisteren erg klein.
Meer verwacht men dan ook van de kaart van ons zonnestelsel. Men hoopt dat Aliens zo eens de aarde zullen kunnen vinden en ons een bezoekje brengen. De kans daarop is overigens nihil omdat de sonde enorm lang onderweg zal zijn en als deze ooit bekeken zal worden alles waarschijnlijk erg veranderd zal zijn.
De verwachting is ook dat de mens zelf degene zal zijn die de sonde zal onderscheppen. Wederom met name promotie van de ruimtevaart dus.