Waarom word ik van whiskey heel anders dronken dan van wodka?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
alleen van whiskey of ook van whisky?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat heeft dit met ruimtevaart te maken?

Antwoorden (3)

Twee verschillende samenstellingen van ingrediënten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van de ene wijn wordt je ook anders dronken dan van de andere. Het grootste deel van de alcohol is waarschijnlijk ook hetzelfde. Ik vermoed dat het verschil zit in de esthers; de lichte alcoholfracties die aan b.v. cognac of whisky een kenmerkende smaak en geur geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heeft denk ik te maken met het suikergehalte. Wodka is voornamelijk vedunde alchol er zit niet veel anders in dan ethanol (alchol) en water. Whiskey wordt op een heel andere manier gemaakt waardoor er veel meer suiker in zit. Suiker zorgt er voor dat het alchol sneller wordt opgenomen in je bloed kortom whiskey heeft een veel sneller effect dan wodka. Waarschijnlijk heeft de manier van drinken ook een verschil. Je drinkt beide erg traag maar naar mijn idee drink ik Wodka iets minder snel (omdat het ook minder smaak heeft) dan whiskey het gevolg is dat het minder en minder snel effect heeft.