Wat was het oranje op constante snelheid vliegende lichtgevende oranje object dat om 21.25 boven Dordrecht vloog?

Het was vierkantig, maar met een scherpere hoek. Ik wilde een foto nemen, maar was een beetje bang. Had zoiets nog nooit gezien. Het kan geen geluksballon geweest zijn, want het vloog ogenschijnlijk zo snel als een vliegtuig, maar lager. Er zat een duidelijke oranje lichtbol in.

Toegevoegd na 12 uur:
Op internet (ufomeldpunt) vond ik nog een melding van een zelfde object rond dezelfde tijd in Rotterdam IJsselmonde.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De aliëns komen ons halen!!! Vlucht!!!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zo is mijn vraag niet bedoeld. Ik geloof niet in buitenaards leven. De reden dat ik wat bang was, ligt in het feit dat ik bang ben in het donker. :) Maar ben wel erg benieuwd naar wat het wel was en ga uit van een logische verklaring.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Logische verklaring is een hobby drone met een hoop lampjes?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hobby drone? Ik ga eens googlen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lijkt me niet, j4ck1nth3b0x. Komt niet overeen met wat ik gezien heb. Jammer. :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nouja, hij is tenminste vierkant :-)
Poet
9 jaar geleden
Was het zoiets?
http://www.ufomeldpunt.nl/melding/620-oranje-lichtbol-bij-dordrecht
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat ik bedoelde Realdeal, is dat ik niet geloof in buitenaards leven dat ons komt halen. Maar er is ongetwijfeld een vorm van leven ergens buiten aarde (flora en/of fauna).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je filmpje Poet, maar wat ik zag is anders. Dit lijkt me een geluksballon. "Mijn" object was vierhoekig, niet vierkant, want de hoek aan de achterkant was duidelijk scherper.

Het beste antwoord

Dat was een UFO. In de vorm dat het een Onbekend Vliegend Object was. Je hebt dus een echte UFO gezien !

Of die UFO ook door aliens bestuurd werd weet ik niet, maar het is niet waarschijnlijk. Wellicht heb je een drone gezien, of een stuk ruimteschroot dat hoog in de atmosfeer verbrandde. Of toch een vliegtuig.

Het is een bekend verschijnsel dat afstand en snelheid van objecten in de lucht erg vertekend kunnen zijn. Met name door gebrek aan goede referentiepunten.

Zo kan de maan soms erg groot lijken, of kan je de wolken bijna aanraken. Terwijl zowel de maan als de wolken natuurlijk ver buiten je bereik liggen.

Voor ons, die het verschijnsel niet gezien hebben blijft het natuurlijk ook gokken.

Toegevoegd na 10 uur:
Gezien de extra informatie over geluid denk ik dat je een quadcopter gezien hebt. Maar het blijft gokken ;-)
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankje, Ozewieze, ik baal echt dat ik niet even een foto gemaakt heb. Het was zo goed zichtbaar. Het blijft gissen...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoewel het antwoord op mijn vraag niet gekomen is, krijg je van mij toch 10 punten vanwege je poging de mogelijkheden te benoemen. Die drone was het in ieder geval niet, leek er niet eens op. ;)

Andere antwoorden (1)

Het is ook mogelijk dat je getuige was van een lasershow o.i.d., maar zolang je niet zeker weet wat het is mag je het een UFO noemen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord, maar het was een vliegend object dat ook geluid maakte. Geen lasershow.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
"...dat ook geluid maakte." Dat is nieuwe informatie !
Wat voor geluid ?
Propellor-vliegtiug, straalmotor, bromfiets... ?"
Cryofiel
9 jaar geleden
Bromfiets? Dat zou dan een luchtfiets zijn. Maar we doen hier niet aan luchtfietserij, toch?
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Een klein radiografisch vliegtuigje klinkt als een bromfiets. Vandaar. :-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nou, Ozewiezewoze, ik werd getriggerd door het geluid van een vliegtuig of iets anders brommends (die vliegen normaal niet over dit deel van de stad), dus keek omhoog. En toen zag ik dus geen vliegtuig, maar een vreemd object. Op ufomeldpunt is rond dezelfde tijd dezelfde melding gedaan door iemand uit Rotterdam IJsselmonde. Normaal gesproken houd ik me helemaal niet bezig met dit soort zaken, maar het intrigeert me nu toch en wil gewoon erg graag weten wat het was. :)