Bij benaderin? 15 miljard.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me eerlijk gezegd wat weinig. dan zou de huidige wereldbevolking al bijna de helft zijn...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bron??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De bron is in alle gevallen het mannelijk zaad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahaha, die molkeesje...
Kan er 10 meer of minder zijn

Gekheid natuurlijk, het is niet te zeggen daar er toen niet veel werd gedaan aan geboorte registratie.
Zelfs nu worden er in veel gebieden dergelijke zaken niet bijgehouden.

Dus ieder antwoordt zal berusten op iets wat niet gestaafd kan worden.

Maar mischien geeft de onderstaande link jou iets meer inzicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ca. 46 miljard. Zie de berekening in de bron:
12 jaar geleden
61 miljard, volgens onderstaande bron.
12 jaar geleden
ItisILeClerc
12 jaar geleden
59 miljard, volgens escape's bron.
escape
12 jaar geleden
Wat ik verbazingwekkend vind, is dat er in mijn bron staat dat van alle mensen die ooit geboren zijn er op dit moment bijna zes procent in leven is...
Dat is natuurlijk lastig te schatten,

Maar volgens de onderstaande site zullen dat er ongeveer
60 miljard geweest zijn (en 47 miljard die voor het jaar "0") geboren zijn, maar dergelijke cijfers worden niet voor niets "guesstimates" genoemd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens de geschiedenisleraar waren er in 0 200.000.000 mensen, in 1800 1.000.000.000 en in 2011 kwam de 7.000.000.000e op de wereld van 0 tot 1800 kun je een (beetje) gebogen lijn trekken, daarna ging het heel snel (door de industriële revolutie) en kun je een rechte lijn trekken. Bedenk nu een gemiddelde en doe dat keer de gemiddelde leeftijd om een kind te krijgen (ongeveer 20-25).

Toegevoegd na 18 uur:
Uitleg van het gemiddelde om een kind te krijgen: het gaat er niet om hoe oud je wordt, dat betekent alleen wat voor het totaal mensen dat nog leeft (nu rond de 7.000.000.000).

Toegevoegd na 18 uur:
Correctie: deel 2000 door 20-25.

Toegevoegd na 18 uur:
Dan kom ik op ongeveer 55.000.000.000 mensen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij benadering (!) als volgt:
Stel (!) mensen worden gemiddeld 70 jaar.
Dan zijn er in elke leeftijdsgroep (op 7 miljard mensen) ongeveer (!) 100 miljoen mensen. Dus ook 100 miljoen 0-jarigen.
In 2000 jaar zijn dat er dan 200 miljard.
Kunnen er natuurlijk 100 miljard zijn of 400 miljard. Maar dan zit je ergens in de buurt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Aangezien de bevolking de afgelopen 2000 jaar minder dan 7 miljard was, en de kindersterfte nogal hoog, klinkt 60 miljard heel redelijk.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kindersterfte heeft er niet veel mee te maken: het kind is immers al geboren.