Is zoet water zonder meer drinkbaar?

Zo niet, wat is dan voor de consument het verschil tussen zoet en zout water?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Nee, alleen water wat rechtstreeks uit de bron komt kan je zonder risico drinken. Elke andere waterstroom kan vervuild zijn. Door dierlijke uitwerpselen bijvoorbeeld, of door giftige planten.
Zout water is helemaal niet drinkbaar. Daar moet het zout eerst uit verwijderd worden.
Amadea
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, zoet water is niet zonder meer drinkbaar!

Het verschil tussen zoet en zout water is in het kort: Zoet water is het water in sloten, rivieren en meren, enzovoort. Zout water is het water in zeeën en oceanen.

Zoals je zal begrijpen is niet al het water in sloten, rivieren en meren zonder meer drinkbaar voor de mens!
11 jaar geleden
De vraag is duidelijk. Het gaat om water "zonder meer", dus water zonder toevoeging door wat dan ook. Zelfs regenwater lijkt mij nog van alles en nog wat op te vangen.
Ook het water uit een bron is door allerlei bodemlagen gestroomd voordat het ergens opwelt. Water zonder meer is dus gewoon drinkbaar. Maar niet zonder eerst je handen goed gewassen te hebben, want er zou wel eens....