De mensen die niet in de evolutietheorie geloven, geloven zij dan ook niet in de Pangea?

Voor mensen die zich het niet meer herinneren, de Pangea was één grote landmassa van al onze continenten samen en bestond 250 tot 210 Ma geleden.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (1)

Dat mensen die niet in de evolutietheorie geloven of deze gedeeltelijk afwijzen ook het bestaan van Pangea afwijzen hoeft niet per se zo te zijn.
Rond de evolutietheorie van Darwin zijn nog veel onbeantwoorde vragen en ook tegenstrijdige antwoorden.
Dit in tegenstelling tot de theorie van de plaattektoniek of continental drift die inmiddels algemeen is aanvaard en momenteel één van de grondslagen van de moderne geologie is.
Hoewel dit ook lang geduurd heeft.
Hier een alinea uit een verslag van Naturalis Biodiversity Center, een onderzoeksinstituut en natuurhistorisch museum in Leiden. Opgericht als Nederlands Centrum voor Biodiversiteit Naturalis .
Door middel van paleomagnetisme zijn we in staat om de vroegere positie van continenten te achterhalen. Uit dergelijk onderzoek bleek, dat Wegener's Pangea inderdaad bestaan heeft. -
http://www.natuurinformatie.nl/nnm.dossiers/natuurdatabase.nl/i001267.html
Er zijn hele volksstammen die de evolutietheorie niet aanvaarden op religieuze gronden, en er zijn ook mensen die geen anti-evolutionisten zijn maar wel beweren dat evolutie een theorie is ie niet bewezen kan worden.
Dit speelt veel minder bij het in elkaar puzzelen van de continenten waarbij het supercontinent Pangea ontstaat. Het geologisch proces van de continentendrift hebben de geologen en geofysici ontdekt door middel van geologisch onderzoek.
Hier is geen sprake van een genetische revolutie zoals bij de evolutietheorie.
en dus geen redenen om op religieuze gronden of onbewezen theorieën het bestaan van Pangea af te wijzen.
https://www.ikhebeenvraag.be/vraag/9319/Welke-bewijzen-heeft-men-voor-het-bestaan-van-Pangea