Hoe diep is een mens ooit richting het middelpunt van de aarde geweest? Bijvoorbeeld met behulp van een mijnschacht.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.8K

Het beste antwoord

De bodem van de Marianas Trog is zo'n 11 km onder de zeeoppervlakte. Daar zijn mensen in 1960 voor het eerst geweest. Deze diepte is veel dieper dan welke mijn dan ook en is dus het dichtstbij het middelpunt van de aarde waar de mens tot nu toe is geweest.

Toegevoegd na 25 seconden:
Challenger Deep
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

11km is inderdaad het diepst dat de mens gegaan is. Het enige dat ze tegenhield was de enorme druk, de hitte (over de 40 graden) en zuurstofgebrek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien niet direct een antwoord op Uw vraag (want dat is hierboven al gegeven)
Maar interessant om weten:Het diepste hol door de mens en zijn machines gemaakt (op land) is de Kola Hole (lees bijgevoegde link maar eens)
Meer dan 12 km diep