Hoe moet je een product-markt-combinatie beschrijven?

Het gaat in mijn geval om de drogisterijbranche.
Maar kom er gewoon niet uit.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (1)

Is lang geleden mar uit een studieboek haal ik dit
Marktanalyse
Producten
Beschrijf in detail het product of de dienst die je wilt gaan aanbieden, het prijsbeleid, productkenmerken, levensloop etc.
Noem de producten of diensten die sterk concurrerend zijn.

De markt
Geef een kwalitatieve beschrijving van hoe de totale markt eruit ziet, geef aandacht aan trends, nieuwe ontwikkelingen, innovatie, ontwikkelingsfasen.
Geef een kwantitatieve beschrijving van hoe de totale markt eruit ziet qua grootte, geografische verdeling, marktleiders, groeipotentie, winsten, seizoensinvloeden en economische situatie.
Geef een beschrijving van de verschillende soorten consumenten.

Product-markt-combinaties (PMC's)
Nadat je consument en consumentengroepen bekend zijn, kun je de product-markt-combinaties beschrijven. Besteed aandacht aan de ontwikkelingsfase van de productgroep en aan hoe het imago van deze productgroep kan bijdragen aan het gewenste imago van het bedrijf.
Geef per product-markt-combinatie, zo precies als mogelijk, een beschrijving van de consumenten en hun motieven om jouw producten of diensten te gebruiken in plaats van andere.
Beschrijf je vijf grootste consumentgroepen en wat hun aandeel in percentage zal zijn in je jaarlijkse omzet.

Concurrerende factoren
Beschrijf, per PMC, je meest belangrijke concurrenten. Beschrijf elk van de volgende factoren en hun invloed in termen van mogelijkheden en bedreigingen:
 Huidige concurrenten
 Toekomstige toetreders in de markt
 Kopers van je product
 Leveranciers
 Substituten, alternatieve producten of diensten

Andere externe factoren
Beschrijf de invloed van andere externe factoren in termen van mogelijkheden en bedreigingen:
 Overheid
 Wetgeving
 Europese standaarden
 Sociale en culturele ontwikkelingen

Samenvatting
Vat alle belangrijke conclusies samen in een tabel in termen van mogelijkheden en bedreigingen.
ronron1212