Waarom adverteert de TNT Post met een vacature?

Ik hoorde net op de radio een reclame van TNT, met als boodschap: word postbezorger. Zijn daar net niet grote bezuinigingen/reorganisaties/gedwongen onslagen geweest?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (5)

ja de dure krachten eruit en oproep krachten erin

Toegevoegd na 41 seconden:
zo bespaard men op de kosten

Toegevoegd na 17 minuten:
ze konden kiezen salaris inleveren of banen verlies.
vroeger moest men zelf sorteren met de hand en als je klaar was met sorteren ging je de straat op om de post rond te brengen.
toen zijn alle vaste krachten gaan sorteren en werden er partimers aangenomen om de post rond te brengen .
vaste krachten gingen dus niet meer de straat op nu wordt de post steeds meer geautomatiseerd waardoor er minder vaste krachten zijn.
maar post bezorgers heeft men nog wel nodig omdat er steeds nieuwe wijken bij komen.
deze post bezorgers kan men tegen een lager uur loon laten werken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan word je toch pislink wanneer je als ex-werknemer zoiets hoort?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ze konden kiezen salaris inleveren of banen verlies.
vroeger moest men zelf sorteren met de hand en als je klaar was met sorteren ging je de straat op om de post rond te brengen.
toen zijn alle vaste krachten gaan sorteren en werden er partimers aangenomen om de post rond te brengen .
vaste krachten gingen dus niet meer de straat op nu wordt de post steeds meer geautomatiseerd waardoor er minder vaste krachten zijn.
maar post bezorgers heeft men nog wel nodig omdat er steeds nieuwe wijken bij komen.
deze post bezorgers kan men tegen een lager uur loon laten werken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies +1
Ze zijn opzoek naar goedkopere parttimers. TNT wil het liefst de meeste mensen die voltijd werken eruit hebben. Je ziet steeds vaker dat die mensen verdwijnen, en dat er daarvoor in de plaats parttimers komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Net als bij de andere postbedrijven zoals Sand en Select mail, zoeken ze sukkels die voor een appel en een ei hun post bezorgen.
Ik heb het ook een tijdje gedaan, maar als je het werkelijk aantal uren rekend dat je er mee bezig bent hou je er netto maar een paar euro per uur aan over en zo kunnen die bedrijven straks weer melden hoeveel winst ze hebben gemaakt over de rug van de bezorgers!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo wil TNT haar naam zuiveren en starters trekken die minder geld kosten. Hoe langer je ergens werkt, hoe duurder iemand is, dus ze hebben liever goedkope (parttime) krachten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Da''s een andere funktie; degenen waarop die reorganisatie en korting van salaris voor aan de orde was, waren postbodes. Die hadden een voltijdbaan en relatief gezien een goed salaris. Wat TNT nu zoekt zijn postbezorgers; parttimers die tegen een laag salaris post aan de deur bezorgen.

Het wachten is op de dag dat TNT aankondigt alleen nog op dinsdag, donderdag en zaterdag post te bezorgen..