Hoe moet ik het onderwijs verder volgen?

Geachte Leden,

Op het moment zit ik met een vraag "Hoe moet ik verder met mijn studie (Loopbaan)".
Op datum "13-SEP-2017" ben ik als fietser aangereden door een automobilist.

Aangezien door de vele afspraken met partijen zoals "Ziekenhuis, Hulp (Trauma)" als gevolg door het ongeluk, moest ik een niveau omlaag.

Het kader ging mij met gemak af, helaas door de wantrouwen van de school was toch het besluit gemaakt, om mij een stap naar beneden te zetten. (Door de gemiste uren)
Ik heb voor het ongeluk vooral de energie gehad om mij nog verder te ontwikkelen, ik vond leren ineens heel leuk, en leerzaam. Toen werd ik aangereden en liep dat mis.
Toen werd mij beloofd als ik dit komende jaar goed zou ingaan met goede cijfers ik verder mocht met een hoger niveau.

In het 3-4 de leerjaar (Ongeluk jaar), heb ik succesvol afgehandeld.
- Geen een onvoldoende
- Minimaal voor elk vak een 8.5 (Het was totaal geen uitdaging alles was veelte makkelijk)
- Cum laude geslaagd (Op Basis)

Door de vals gemaakte beloftes door mijn school, zit ik nu met een veel te makkelijk diploma op zak.

Op het moment doe ik Beveiliger (MBO2), en dit bevalt mij totaal niet.
Ik wil eigenlijk doorleren maar weet niet welke stappen ik moet ondernemen.

Er valt meer te halen uit mij, daardoor wil ik uiteindelijk naar Havo/Hoger niveau stappen.
Welke stappen moet ik volgens om het uiterst uit mij te halen.

Zijn der eventuele regelingen die ik kan treffen bijvoorbeeld: een capaciteiten test

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
LOOPBAAN TRAJECT: 2015 | Niveau Kader/TL | 1e schooljaar |
2016 | Niveau Kader/TL | 2e schooljaar |
2017 | Ongeluk | Van Kader/TL naar Basis | 3e schooljaar |
2018 | Ongeluk | Basis | 4e schooljaar |
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik ken een jongedame:
Basis.
Mbo niveau 2, toen 3, rond nu 4 af.
Gaat komend schooljaar Hbo doen.
Zo kom je er ook.
Wellicht kun je in één keer overstappen van niveau 2 naar 4. Wordt nu toch individueel bekeken.
Succes!

Antwoorden (1)

Ik zou beginnen op de school waar je nu de opleiding doet. Ik werk zelf in het mbo en zit in de toelatingscommissie. Studenten die meer kunnen dan waar ze op basis van hun vooropleiding toelaatbaar voor zijn, kunnen een toelatingsonderzoek doen. Je maakt dan een capaciteitentest, geeft zelf je motivatie en omstandigheden weer, en zorgt voor een aanbeveling vanuit je huidige opleiding. Op basis daarvan wordt bepaald of je wordt toegelaten tot een andere opleiding. Het blijft dan natuurlijk mbo, maar mbo 4 is een totaal ander niveau dan mbo 2. Voor deze route kun je het beste de decaan van je opleiding benaderen, eventueel via de slb'er.
Ik denk dat je op deze manier meer kans maakt dan over te stappen op de havo. Daarvoor heb je waarschijnlijk een behoorlijke achterstand in lesstof en zul je er dus nog veel tijd doorbrengen. Mbo4 kun je in 3 jaar vaak afronden. Doe je eerst mbo3 en daarna mbo4, ben je vaak niet eens veel langer onderweg, als de opleidingen veel overlappen. Daarna kun je naar het hbo. Bovendien heb je dan een diploma waar je eventueel de arbeidsmarkt mee kan betreden.
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+ prima antwoord