Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Het helpt als je in een bedrijfstak wil werken waarin LinkedIn heel normaal is. Bijvoorbeeld de technologiesector, maar ook consultancy. Ook bij bepaalde extraverte functies helpt het om op LinkedIn te staan, veelal staan sales en marketingmensen er op.

Verder moet je er vanuit gaan dat een toekomstige werkgever jou gaat googlen. Vaak heb je (ongemerkt) toch een hele geschiedenis opgebouwd op het web. LinkedIn profielen komen vaak hoog in de zoekresultaten, dus daar kan je wat tegenwicht geven aan de rest wat er over je te vinden is.

Maar het kan natuurlijk ook tegen je werken. Als je echt een starter bent zonder werk- of vrijwilligerservaring dan is zo'n leeg profiel geen reclame. Ook moet je een redelijk aantal connecties hebben (hoeveel is niet te zeggen, maar ik zou zeker voor meer dan 25 gaan), die geven de indruk dat andere mensen bevestigen wat je op je profiel hebt. Als je profiel heel kaal is of je hebt geen connecties, dan kan het een reden zijn om je niet uit te nodigen voor een gesprek (hoe prikkelend je sollicitatiebrief ook is). In dat geval zou ik jezelf er dus niet op zetten.

Tot slot: ik ken iemand die door LinkedIn ergens aan de slag gegaan is, maar die persoon had een groot netwerk en een hele specifieke kennis waar die werkgever naar op zoek was. Dat heb jij niet. Ik heb ook nog niet gehoord van vacatures die alleen op LinkedIn staan, dus je hoeft naar mijn mening niet bang te zijn dat je de beste banen aan je voorbij gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee. Niet in zoverre dat je er banen zult vinden. Wat wel helpt is een goed up to date profiel waar werkgevers op kunnen kijken. Dut heeft zeker nut als jij hebt gesolliciteerd bij een bedrijf en ze down een internet check up. Dan vinden ze jouw LinkedIn profiel. Dit is een uitgebreid digitaal visitekaartje, dus maak deze pagina netjes en in orde. Als je een docent hebt of een klasgenoot kun je deze persoon ook een aanbeveling laten schrijven over hoe jij bent, taken aanpakt, etc.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Excuses voor de tiepvouten...iPhone.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding