Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er een nieuwe cao voor de beveiliging?

Ik hoorde iets over dat er met terugwerkende kracht salaris wordt uitbetaald over 1,5 jaar

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
627

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Onderstaande heb ik gevonden, echter kan ik niets vinden over het met terugwerkende kracht van het salaris. Wellicht handig om contact op te nemen met de vakbond?

Partijen in de particuliere beveiliging hebben een akkoord voor de cao die ingaat op 1 juli 2011 en loopt tot 1 januari 2012. Deze cao is gebaseerd op de cao 2008 - 2010 en wordt algemeen verbindend verklaard.

Werkgeversorganisatie (Vereniging Particuliere Beveiligingsorganisaties) en werknemersorganisaties (FNV Bondgenoten, De Unie en CNV Dienstenbond) leggen aan de achterbannen positief voor om de lonen met ingang van januari 2012 te verhogen conform de prijsontwikkeling 2011.

Van juli tot januari werken partijen gezamenlijk aan een nieuwe cao die past bij de hedendaagse wensen en behoeften van werkgevers en werknemers. Het moderniseren van de nieuwe cao, die moet ingaan op 1 januari 2012, heeft betrekking op het verder vorm en inhoud geven van afspraken over arbeidsvoorwaarden en arbeidsverhoudingen. Belangrijke uitgangspunten voor de nieuwe cao zijn: waardering van het werk van de beveiliger, oog voor de menselijke maat en toewerken naar een gemeenschappelijke branchestrategie. Concreet staan vijf thema’s centraal: werkzekerheid, arbeidstijden en toeslagen, waardering, sociaal beleid en uitvoering van cao-afspraken. Partijen hebben nog niet voor alles een oplossing, maar onderschrijven het belang van (meer) rust in de roosters en minder complexe regels.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding