Opleiding wat past bij me??

Ik wil graag naar defensie ik heb binnekort intake voor. Nu wil defensie flink gaan bezuinigen ik zoek nu iets reserve zeg maar zodat ik iets heb wat leuk is als defensie niet lukt. Het liefst iets outdoor achtigs. Ik ben graag buiten en veel met scouting bezig activiteiten organiseren en uitvoeren. Ik heb leiding gevende capaciteiten. Verder ben ik erg veel bezig met bushcrafting en dat soort dingen. Sport: hardlopen atletiek , snowboarden, klimmen en abseilen en af en gewoon iets bijvoorbeeld hockey , tennis of vollybal enzovoort ik ga ook een aantal keer per jaar op bivak of verschillende kampen en ik reis graag zo veel mogelijk mooieplekke

Ik zit op kader ( niveau 3/4) ik hoop dat iemand een leuke bijpassende opleiding weet/ doet

( vragen stellen mag altijd)

Alvast heel erg bedankt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Misschien is een sportopleiding bij het CIOS bijvoorbeeld een optie, of een opleiding om instructeur te worden bij een outdoor speciaalzaak waar ze outdoorweekenden klimmen etc organiseren.
Zie bronnen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Wellicht politie. Is wel een heel andere insteek, maar toch ook weer met een aantal overeenkomsten.
itsme
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht precies hetzelfde! Al is het wel heel anders als dat jij in gedachten hebt, maar misschien toch naar kijken? Je kan ook bijvoorbeeld binnen de politie biker worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hartelijk dank:)
Naast de opties van hierboven heb ik er ook nog een aantal.

Beveiliging (niveau 2,3 of 4)

Een goed alternatief is de opleiding Vrede & Veiligheid of Orientatie Jaar van de Landmacht(niveau 2). Dit is een mooie basis voor een eventuele baan bij de landmacht, luchtmacht of marine. Tevens is het een goede oriëntatie van het werk dat je wilt gaan doen. Heb je een van deze opleidingen eenmaal goed afgesloten dan kom je ook sneller binnen bij een van krijgsmachten en je sport trouwens ook veel tijdens deze opleiding. Ik heb zelf orientatiejaar van de Landmacht gedaan. Bij deze opleiding kun je ook diploma´s of deelcertificaten behalen in de techniek, administratie, logistiek, facilitaire dienstverlening of de beveiliging. Dan is de beveiliging misschien een goede optie voor jou.

Misschien dat een opleiding gericht op recreatie ook iets voor jou is. Dan kun je de richting van CIOS opgaan, maar je kunt er ook voor kiezen een recreatie opleiding te doen.

Ik kan je aanraden even op de site van tkmst.nl te kijken. Daar kun je zoeken op bijvoorbeeld recreatie, krijgsmacht, sport enz. Heb hieronder nog een aantal links geplaatst. Succes met je keuze:D