mijn man heeft een 40 uur contract maar werkt regelmatig mee dan 60 uur (13 tot 15 uur per dag/5 dagen de week). Mag dit?

Zoniet wat kan ik hier aan doen? (hij is al eens met zijn baas in gesprek gegaan maar die komt hem niet tegemoet) Collegas werken vaak dezelfde uren en het is magazijn werk dus best zwaar. Zijn er organisaties waar wij bij terecht kunnen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Krijgt hij die extra uren bet. Ja dat mag . Maar het moet niet . Dus als het je man te zwaar wordt moet hij dat aangeven . En ontstaat er arbeid's ongeschiktheid uit is de werkgever verwijtbaar .
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Is het overwerk in de Arbeidsovereenkomst beschreven? Voorde goede verstandhouding is het raadzamer om dit eerst binnen het bedrijf uit te laten zoeken. Zijn hierover afspraken vastgelegd in de CAO, dan kan u man contact opnemen met de een lid (van de VGWM Commissie) binnen de OR.Is hiervan geen sprake is het zeker raadzaam om dit met de Vakbond op te nemen

Antwoorden (1)

Nee dat mag niet. Dit is een overtreding van de arbeidtijdenwet, althans zo klinkt het.

Want per dienst mag er niet meer arbeid worden verricht dan 12 uur. Per week is de maximale werktijd 60 uur. Maar over een langere periode gezien, namelijk per 16 aaneengesloten weken, mag er niet meer dan gemiddeld 48 uur arbeid worden verricht.

Als hij werkelijk regelmatig hier boven zit, dan kan je het best via de vakbond of via de inspectie SZW dit gaan aankaarten.