Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het mogelijk dat ik de douaneopleiding met mijn LBO C niveau kan doen?

Ik heb een LBO C niveau en ben in de Administratieve richting. Is het toch mogelijk dat ik de Dauane opleiding met me LBO C niveau kan doen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
4.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De opleiding LBO C niveau is te vergelijken met de huidige vmbo-opleiding.Het lbo werd in 1992 vervangen door het voorbereidend beroepsonderwijs (vbo). Het vbo ging in 1999 op zijn beurt op in het vmbo.
Of je de douaneopleiding mogelijk is zul je moeten ervaren als je solliciteert als douanier.
De wervende berichten over de kortst durende opleiding die negen maanden duurt spreken over een MBO3-functie, niet over het hébben van een MBO-3 diploma.
Natuurlijk kun je solliciteren, dat staat iedereen geheel vrij.
Solliciteer en je zult aangenomen of afgewezen worden. Een afwijzing vindt meestal plaats op grond van heel andere criteria in plaats van het hebben van een bepaald diploma.
Moet zijn: Of je de douaneopleiding mag volgen met de vooropleiding LBO-C zul je moeten ervaren als je solliciteert als douanier. Vaak is het denkniveau van de sollicitant belangrijker dan een bepaald diploma.
De belangrijkste eis om de douaneopleiding te mogen volgen is integriteit. Kandidaten moeten om in aanmerkingen te komen voor een functie een Verklaring omtrent gedrag (VOG) kunnen laten zien. Voor een baan in de toezichthoudende functies moet de sollicitant voor de conditietest slagen..
Denk je aan de bovengenoemde bijkomende eisen te kunnen voldoen, wat let je dan om te solliciteren.De kans van slagen bij een sollicitatie is of er nog veel onvervulde vacatures zijn terwijl de tijd dringt. Niet geschoten is altijd mis.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 27 januari 2020 14:05: tekst
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding