Kan ik met de opleiding onderwijsassistent lesgeven in Korea?

Ik wil na mijn opleiding erg graag naar het buitenland, het lijkt me fantastisch om te gaan reizen maar het lijkt me ook erg leuk om te gaan werken in het buitenland om zo meer van de cultuur en normen en waarden mee te krijgen.
Korea staat hoog boven op mijn lijstje als land waar ik zou willen werken.

Op dit moment doe ik de opleiding onderwijsassistent, en ook ben ik erg geïnteresseerd in verschillende talen.

Nou was mijn vraag of ik met een Niveau 4 MBO niveau Onderwijsassistent Engelse les kan geven in Zuid-Korea, en zo ja voor welke leeftijd?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.3K
Amadea
4 jaar geleden
Spreek jij ook Koreaans dan? Zonder kennis van die taal en van de cultuur aldaar gaat je dat nooit lukken...
Erna55
4 jaar geleden
Om engelse les te geven zul je zeker engels op een hoog niveau moeten kunnen.
Je zult een internationaal erkend diploma moeten behalen, zoals de IELTS .

Antwoorden (1)

Ja dat kan.
Azië is het continent bij uitstek om Engelse les te geven.
Veel Nederlanders doen dit: werken, reizen en land ontdekken. Tevens verdien je een mooi salaris.
Indien je je inderdaad beperkt tot Azië, moet je wel TEFL behalen na je mbo-diploma. Eigenlijk is het een cursus die je in 4 weken tijd afrond (fulltime). Je kunt er ook voor kiezen om de cursus parttime te volgen. Dan ben je zo'n 2 tot 3 maanden kwijt. De eisen zijn zo laag, omdat het Engels van de gemiddelde Nederlander al voldoet in Azië.
Let wel heel goed op! TEFL is een instituut. Dit instituut biedt de mogelijkheid aan scholen en instanties om zelf een TEFL-cursus samen te stellen. Hierdoor krijg je ook 'nep'cursussen aangeboden. Ga dus na of de school of instantie waar je dat wilt gaan volgen erkend is. De hoogste prijs die gevraagd wordt, is €2000,-, maar het kan ook goedkoper.
Kortom, mbo afronden, TEFL volgen (tijdens of na je mbo), bevoegd voor Azië.
Succes!
https://www.backpackeninazie.nl/blog/algemeen/engelse-les-geven-in-azie/
Toegevoegd op 01 mei 2019 18:55: tekst
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Super, Heel erg bedankt!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Heel graag gedaan. Sla de site sowieso op. Kun je altijd informatie vragen aan voorgangers!
Groetjes.