Hoe kan ik het beste een toets leren in 1 dag?

ik kan heel lastig toetsen leren en dan lukt het steeds niet nu heb ik maar 1 dag over en nu wil ik graag weten hoe jullie dit aanpakken

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
19.4K
Erna55
7 jaar geleden
Wanneer je voor een vak steeds je huiswerk gemaakt hebt, dan ken je de stof. Het leren voor een toets kost niet veel extra tijd.
Bordensteker
7 jaar geleden
Een steeds weer opdoemend probleem. Recent werd nog door iemand een soortgelijke vraag gesteld, maar er waren langer geleden ook een zulke vragen. Hier kun je bij elkaar een hoop tips lezen:
http://www.startpagina.nl/v/maatschappij/onderwijs/vraag/610048/snelste-manier-toetsen-leren
http://www.startpagina.nl/v/wetenschap/aardrijkskunde/vraag/171037/best-aardrijkskunde-leren
http://www.startpagina.nl/v/maatschappij/onderwijs/vraag/135930/dag-voren-proefwerk-leren
http://www.startpagina.nl/v/maatschappij/onderwijs/vraag/130010/dinsdag-toetsen-leren-pak Maar Erna55 heeft gelijk! Dus nu niet in het tips lézen blijven hangen, hè. Ik muisde en duim voor je!
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
hii ik heb ook vaak hetzelfde probleem ik leer vaak samenvattingen die wij altijd in de les maken ook zijn veel woorden dikgedrukt in de tekst van je boek leer dat heeel goed sta in de ochtend iets eerder op om te leren want te laat slapen is erg ongezond minimaal 8 uur slaap veel succes!

Het beste antwoord

1. Neem contact op met een ijverige klasgenoot die altijd zijn of haar zaken goed voor elkaar heeft. Vraag hem of haar de (te verwachten) belangrijkste onderwerpen van de toets en concentreer je daarop bij het leren.

2. Maak snel een eenvoudig plan van aanpak waarin je aangeeft hoeveel tijd je nog kan besteden aan ieder onderwerp, en houd je daarna aan je plan van aanpak.

3. Had je eerder moeite met een bepaald onderwerp, besteed daar dan nu wat meer tijd aan.

4. Verwacht je dat de toets uit vergelijkbare opgaven bestaat als je eerder gemaakte opdrachten, oefen die opdrachten dan nog eens.

5. Zorg dat je nog voldoende slaapt en eet voor de toets en hoop er ten slotte het beste van! Zorg dus dat je met een positief gevoel aan de toets start!
Antoni
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Heel erg bedankt het heeft me echt geholpen

Andere antwoorden (2)

als je wilt leren in 1 dag dan zou ik de volgende dingen doen:
1. zorgen dat je thuis op een plek zit waar je niet snel afgeleid zou worden: opgeruimde kamer bijvoorbeeld.
2. Je mobiel gaat uit en leg je in een andere kamer het zelfde geld voor andere apparatuur ;-)
3. als je een lang stuk tekst uit je hoofd moet leren zou ik onderaan de pagina een stuk chocolade, koek of snoep neer leggen en als je die pagina kent dan kan je dat stukje op eten , door dit te doen werk je ergens naar toe
4. je moet niet te lang achter elkaar leren het beste is dat je een kwartiertje leert dan 5-10 minuten rust neemt en daarna weer wat leren.
5. herhaal het. doe s'morgens wat maar ook s'middags en s'avonds.
6. voor sommige mensen (ook voor mij ;-) ) helpt het om even wat muziek op te zetten en dan niet hard zoals je met vrienden zou doen maar gewoon zacht, dat het niet afleid een soort achtergrondmuziek dus.

als je zelf al aangeeft dat je moeite hebt met leren kan je misschien beter niet in 1 dag je toets leren ik zou er dan eerder mee beginnen zodat je eventueel meer tijd hebt!
ik hoop dat deze tips je misschien helpen!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Misschien lukt het steeds niet omdat je die toetsen niet leuk vind. Probeer alleen dingen te doen die je echt leuk vindt. Als je de toets MOET leren neem dan vooraf een sterke koffie of iets met suiker zodat je brein lekker snel werkt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
geweldig advies maat