Is het mogelijk om, als je stopt met je 1e jaar mbo, het nieuwe schooljaar daarop havo te gaan doen en wat zijn de eisen hiervoor?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (6)

de toelatingseisen voor HAVO 4 (ik neem aan dat dat de bedoeling is) is minimaal een VMBO diploma gemengde of theoretische leerweg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Havo kun je altijd doen voor zover ik weet, maar voor een HBO opleiding heb je meestal een havo diploma, of een MBO diploma op datzelfde gebied op niveau 4 nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een telefoontje naar de decaan van de bovenbouw van de HAVO zal het beste uitsluitsel geven. Ik heb n.l. gemerkt dat niet alle scholen precies hetzelfde beleid in deze voeren. Je vakkenpakket is tevens van belang.

Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga ervan uit dat je al 18 bent?

In dat geval kun je niet gewoon een reguliere HAVO opleiding doen. Je moet dan naar het volwassenonderwijs op het ROC. De VAVO heet dat. Voortgezet Algemeen Volwassen Onderwijs.

Als je al een VMBO diploma hebt, kun je je gewoon aanmelden voor de HAVO.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet het gewoon even na vragen op je school. Op veel MBO scholen hebben ze ook een 1jarig durende havo opleiding.
De kans is groot dat je daarvoor een test moet doen (soort van IQ test)
Ik weet niet hoe oud je bent? Maar denk er goed over na! In 1jaar een havo diploma halen is niet niks!
Plus je krijgt GEEN ov en GEEN studiefinanciering, en toch moet je volle pond aan les geld betalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zit nu in havo 4 en kom van het vmbo af
het is idd waar dat elke school zelf de toelatingseis mag bepalen, ik ken echter ook veel mensen die naar 1 jaar mbo er niet mee verder wouden en alsnog terug naar hun oude school gingen om daar toch de havo te doen.

dit waren de toelatingseisen van mijn school:
- simpelweg je vmbo-diploma
- alle vakken die je op de havo wou doen een voldoende,

bij mijn school was dat gelukkig dus erg mild.
soms heb je ook dat je gemiddeld voor Nederlands, engels en soms wiskunde een 7 moet staan, vaak gelukkig ook niet.

gewoon even contact opnemen met wat havo-decanen van scholen in jou buurt.

succes!!!