Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je na je MBO nogmaals een MBO opleiding volgen (dan verkort) ? ZIE UITLEG

beroep doen op je resteerde studiefinanciering? als je bijv. nog 3 jr daar recht op heb?

En kan je een MBO diploma hebben maar de werkwijze/denkniveau hbo-er

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.3K
Ritsuka
12 jaar geleden
Waarom wil je 2x mbo doen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is geen antwoord op mijn vraag. daarnaast hebben sommige mensen niet de capaciteiten om een HBO te kunnen voltooien. Na 1 jaar proberen, haal ik toetsen net wel of helemaal niet. vandaar dat ik nog iets erbij wil hebben wellicht iets wat meer bij mij past: communicatie op mbo, zijn ook veel banen in te vinden. ik start dan in niveau 4 meteen.
Ritsuka
12 jaar geleden
Ik geef ook geen antwoord, maar een reactie met de vraag om meer info. Dat is iets anders

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je hebt recht op 48 maanden studiefinanciering (voor nivo 3 of 4). Dus ja, als je nog 3 jaar recht hebt geld dat ook voor een tweede mbo studie.

Je tweede vraag of je met een MBO diploma een HBO werk/denkwijze kunt hebben.
Ja, dat kan. Maar, zal zonder verdere ervaring niet vaak zo zijn. Bij het HBO wordt zelfstandig werken en plannen veel meer gestimuleerd. En deze werkwijze moet je aan wennen, en moet bij je passen. Als MBOer heb je die ervaring meestal niet. Je kunt het misschien wel leren...

Als ik uit je reactie begrijp dat je HBO niet gehaald hebt, heb je dus geen HBO denk en werk nivo.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding