mag je gebruik maken van je recht op ouderschapsverlof om een tijdelijke freelance opdracht uit te voeren?

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik kan een freelance opdracht voor 4 maanden aannemen en zou daarvoor ontslag moeten nemen bij mijn huidige werkgever. Maar na die 4 maanden is het maar afwachten of ik snel een nieuwe opdracht vind. Met max. 6 maanden fulltime ouderschapsverlof (ik heb een zoontje van 7 maanden) zou ik tenminste nog naar mijn huidige werkgever terug moeten kunnen.
Het lijkt me logisch dat ouderschapsverlof hier niet voor bedoeld is, maar zou dit wettelijk gezien mogelijk zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (3)

De naam zegt het al; OUDERSchapsverlof. Je kan vakantiedagen opnemen, onbetaald verlof. Heb je een verklaring moeten onderteken voor andere. Anen naast deze? Anders kan je problemen krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is in de wet niet vastgelegd wat jij thuis moet uitvoeren. Je zou je ouderschapsverlof hiervoor kunnen opnemen, want bij de meeste werkgevers is ouderschapsverlof "wettelijk geregelde onbetaald verlof".

Het is alleen de vraag of je huidige werkgever het wel zo fijn vindt als jij om deze reden verlof neemt. Als die het prima vindt, staat niets je in de weg. Doe je het stiekem, zonder je werkgever in te lichten, en hij komt er toch achter, dan vrees ik voor een verstoorde arbeidsrelatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Simpel: eerlijkheid duurt het langst. Zou je willen dat jou werkgever jou 'bedriegt'?