Weet iemand wanneer Vennootschap onder Firma definitief verdwijnt?

Of blijft het bestaan naast het openbare vennootschap?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Er zijn geen plannen om de VoF als bedrijfsvorm op te heffen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De rechtsvorm V.O.F. Zal voorlopig niet verdwijnen. Hier spreekt ook niemand over.

Waarschijnlijk heb jij het over het opheffen van een VOF. (bij het uittreden van alle vennoten). Dan gebeurt er niets meer met de rechtspersoonlijkheid. Wel hebben de vennoten nog enkele verplichtingen (zie bronnen).

De Openbare vennootschap was een idee, wat is uitgegroeit tot een wetsvoorstel. Dit is nooit tot stand gekomen, omdat er geen, of te weinig behoefte naar was/is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt het waarschijnlijk over de personenvennootschappen, maar de invoering daarvan (en de bijbehorende afschaffing van onder andere de VOF) zijn van de baan.

De VOF als rechtsvorm verdwijnt dus niet.