Wat is het gemiddelde om naar de Havo te gaan vanuit Mavo in de vierde klas?

Ik zit nu in klas 3 en in klas 4 kun je overgaan naar de havo. Ik sta nu gemiddeld alles bij elkaar een 7,2 en voor Nederlands een 6,7, Engels 8,6 en Wiskunde een 7,9

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Erna55
7 jaar geleden
Veel scholen hebben daar nu hun eigen regels voor.
Dit gaat veranderen, maar informeer op je eigen school. Als voorbeeld :
Voor een goede aansluiting tussen mavo-4 en havo-4 is gewenst:
1. Diploma mavo-4 (vmbo –TL) met 7 vakken waarin Centraal Examen is afgelegd
2. Het te volgen vakkenpakket in havo-4 sluit aan bij het gevolgde pakket in mavo-4
- voor NT zijn vereist wiskunde, natuur- en scheikunde 1 en 2
- voor NG zijn vereist wiskunde, natuur- en scheikunde 2 en biologie
- voor EM zijn vereist wiskunde en economie
- voor CM is vereist Frans of Duits
3. De leerling neemt maximaal één nieuw vak op in havo-4
4. Een leerling is maximaal 17 jaar oud bij aanvang van havo-4 ----- De doorstroom van vmbo'ers naar het havo wordt versoepeld. Nu stellen veel scholen aanvullende eisen, maar staatssecretaris Sander Dekker (Onderwijs) gaat de wet zo aanpassen dat dit niet meer kan. Leerlingen van de gemengde of theoretische leerweg die eindexamen hebben gedaan in zeven vakken, mogen dan zonder voorwaarden doorstromen. - -' Leerlingen die in schooljaar 2019-2020 overstappen van het vmbo naar het havo moeten van de nieuwe wet gebruik kunnen gaan maken.---

Antwoorden (1)

Zelf zit ik in 2 Gymnasium, maar ik heb wel eend gehoord dat je gemiddeld een acht moet staan, wil je naar de HAVO. En volgens mij zijn de richtlijnen voor iedere school daar anders over. Zou gewoon goed je best doen en dan red je het wel!
Succes!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Inekez1
7 jaar geleden
Er was een regel dat je gemiddeld een 6,8 moest staan. Dat is niet meer vereist. Je hebt gelijk dat op elke school de regels nu anders zijn.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dankjewel!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
6,8 om over te gaan naar de HAVO, lijkt mij onrealistisch.