Wat wordt er met 'natuur' bedoelt ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bamibal
13 jaar geleden
Dat hangt helemaal van de context af. Natuur kan verschillende dingen betekenen.

Het beste antwoord

Natuur is het heelal, het geheel van planten en dieren zoals dat door de natuurwetenschappen waargenomen wordt. Tevens geeft de term het karakter of de geaardheid van iemand weer.

De mens wordt naast de planten en dieren niet als onderdeel van de natuur beschouwd. Wat mensen onder natuur verstaan kan van persoon tot persoon verschillen: gecultiveerde natuur (zoals tuinen) en ongerepte wildernis, of beide. Naast planten en dieren, die zich zowel op het land als de in zee manifesteren, behoren bijvoorbeeld ook bodem- en grondsoorten, ecosystemen en het weer tot het verzamelbegrip natuur. Het begrip natuur wordt ook gebruikt om iemands persoonlijkheid, karakter of geaardheid weer te geven: "Hij heeft een nogal opstandige natuur" of wanneer het om gedrag gaat: "Van nature is zij geneigd de weg van de minste weerstand te kiezen."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het wezen van iets, de fundamentele samenstelling, aard of structuur ervan.
Natuur kan betrekking hebben op iemands aangeboren gestel, ook op overgeërfde eigenschappen alsmede algemene gedragingen.
Soms worden met natuur de lichamelijke behoeften bedoeld. Vertalers geven de Griekse woorden fu′sis en fu′si‧kos (het bijvoeglijk naamwoord) gewoonlijk met respectievelijk „natuur” en „natuurlijk” weer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
natuur kan zoveel betekenissen,op encyclo vond ik er 15:

http://www.encyclo.nl/begrip/natuur
13 jaar geleden
Alles wat niet door de mens is gemaakt, het is geen officiële definitie, maar kan wel een duidelijk beeld geven. Dus toen de mens nog niet bestond was eigenlijk alles natuur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is het iets om natuur af te bakenen:

In de filosofie vind je het onderscheid tussen de
- fysica: de natuur, zeg maar de spullenboel buiten (inclusief de kosmos),
- logica: de kennis die de mens verzamelt en de manier waarop de mens die begrijpt en verwoordt,
- ethica: hoe je je behoort te gedragen of hoe de wereld zou moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kort samengevat: Alles wat groeit en bloeit en altijd weer boeit.