Als de winkel sluit door slecht weer krijg ik dan doorbetaald?

Door het extreme winterweer sloot de winkel waar ik werk om 11 uur op zaterdag.Ik kon dus maar 3 uur werken ipv 7....Krijg ik deze uren wel doorbetaald?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

ligt eraan onder wat voor een contract je valt.
werk je in loon dienst dan krijg je gewoon je loon aan het eind van de maand.
maar werk je op uurbasis dan krijg je betaald voor je gewerkte uren en aangezien jij zegt dat je eerder naar huis mocht heb je toen dus niet gewerkt dus ook geen loon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In loondienst heb je ook gewoon een uurloon en is je maandsalaris gebaseerd op het aantal uren dat je volgens je contract in de maand moet werken. Werk je minder dan lever je verlof in en werk je meer dan bouw je flex of compensatie op. Wanneer je zoals hier door je werkgever naar huis gestuurd wordt heb je recht op doorbetaling op voorwaarde dat de tijd die je mist deel uitmaakt van je vast uren. Dat hoeft niet op basis van je contraco te zijn, maar kan ook op basis van een bepaalde regelmaat zijn. Wanneer je bijvoorbeeld volgens contract zaterdaghulp bent, maar ook altijd de koopavond werkt, heb je bij bovengenoemd voorbeeld, maar ook bij ziekte recht op doorbetaling op voorwaarde dat je de dertien weken voorafgaand hieraan ook op dat tijdstip hebt gewerkt.
Ja, dat heet "calimiteitenverlof"

Toegevoegd na 58 seconden:
wel in goed overleg met je leidinggevende natuurlijk.