Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Nou de vraag is dan heeft mijn werkgever goed gehandeld met mij?

Mijn 1ste contract was voor een half jaar,
mijn 2de contract was voor een jaar, toen na een jaar en een paar weken hebben ze mij even snel een 2 maanden contract laten tekenen. Omdat zei te laat waren. Maar ik dacht dan heb ik me 3de contract binnen en de volgende zal ik zeker wel een vast contract krijgen. Maar nee ze hebben mij helaas geen vast contract aangeboden omdat ik maar 6x in een jaar ziek ben geweest.
----------------------

Ik heb al een maand en week opzitten maar heb geen zin meer om me weer uit te sloven voor zo'n stom reden dat mijn contract niet word verlengd. Dus had ik 52 verlof uren staan heb alles opgenomen en het laatste week gewoon ziek gemeld. En krijg ik te horen dat hij het niet geloof en het van mijn verlof uren af gaat terwijl ik alles al op heb gemaakt.
-----------------------

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
802
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'Gewoon' ziekgemeld? Gewóón ziekgemeld? Omdat je geen zín hebt om je uit te sloven? Lekkere houding heb jij. Geen wonder dat je geen vaste aanstelling krijgt aangeboden.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ik denk dat je baas correct heeft gehandeld. Ook gezien de 6 x ziek wezen in een jaar. Je hoort in het arbeidsproces bij de frequent verzuimers. Hier is een werkgever niet blij mee zijn en zal je dan ook niet snel een vast contract aanbieden.
Bovendien moet je een contract altijd wel nalezen voor je het tekent. Het gaat tenslotten om een contract tussen jou en je werkgever.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat klopt niet.
Als je jaarcontract verlopen is, en je werkt nog gewoon door dan wordt het contract geacht te zijn verlengd met dezelfde termijn. Een jaarcontract dus.

Ik adviseer je om via een wetswinkel of een juridisch loket hulp te vragen.

Overigens toon je jezelf in je vraag niet als een bovenmatig presterende werknemer...
(Lees meer...)
itsme
13 jaar geleden
Als je zelf je derde contract getekend hebt ondanks dat je eigenlijk al doorwerkte en dus weer een jaar contract had heb je geen poot om op te staan.

Wanneer een tijdelijk contract is afgelopen werk je niet meer bij het bedrijf, tenzij er een nieuw contract wordt afgesloten. Het bedrijf hoeft je geen nieuw contract te geven en ze hoeven je ook geen reden te geven waarom ze dat niet doen.

Voor de volgende keer zou ik vragen naar de reden waarom je maar een twee maanden contract krijgt. Dit is, zeker als je al een paar weken hebt doorgewerkt wel erg kort. Dan kunnen ze je beter direct een vast contract aanbieden, of een jaar contract.

Voor nu kun je hier heel weinig aan doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding