Heeft er iemand ervaring met de site VertaalBaan.nl en zijn ze betrouwbaar?

Ik kwam terecht op deze site maar ze vragen 17,49€ aanmeldingskosten. Dat vind ik een beetje verdacht.
Heeft iemand ervaring? Graag uw bevindingen! Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (7)

als ik de site zo bekijk, dan lijkt het me niet pluis.

even een paar citaten van de site:
...waarbij het niet uitmaakt als de vertaling niet volledig foutloos is...

...De verdiensten liggen gemiddeld rond de €100 per afgeleverde vertaalopdracht. Een vertaalopdracht bevat 200-500 woorden en hebben gemiddeld een tijdsbestek
van een uur. Per dag kunt u 2 tot 3 opdrachten verwachten.....

Kortom, het klinkt allemaal wel erg mooi. En als iets te mooi klinkt, om waar te kunnen zijn...
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Zie hier: http://www.nujij.nl/algemeen/oplichter-uvertaalt-nu-onder-naam-vertaalbaan.14802510.lynkx#axzz1gPyBABRt

Het zijn dus oplichters. Niet intrappen. Er wordt momenteel veel voor gewaarschuwd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hallo, ik heb zojuist de 17,49 overgemaakt en wilde vervolgens de aanmelding afronden wat niet lukte.. Ik heb een mail gestuurd naar het bedrijf en hoop morgen iets van ze te horen.. op Google maps (achteraf ja dom) gekeken op het adres Oranjestraat 9 s gravendeel ..ziet er niet uit alsof men er veel geld mee verdiend.. maar nogmaals ik wacht even af en ik zou u tippen het nog niet te betalen

Toegevoegd na 11 minuten:
inmiddels heb ik via via achterhaalt dat het oplichters zijn! zojuist wel een mailtje van ze ontvangen met het volgende verzoek:
Helaas kan het voorkomen dat er na betaling iets fout gaat met het doorlinken. Uiteraard maken wij dit voor u in orde.

Graag ontvangen wij van u de volgende gegevens:

-Datum van uw transactie.
-Het bijbehorende transactie nr.

Als deze gegevens met onze database overeenkomen zullen wij opnieuw een link zenden naar de pagina waar u ons programma kunt downloaden.

Met vriendelijke groet,

Team VertaalBaan.nl
info@vertaalbaan.nl
www.vertaalbaan.nl

kan iemand mij vertellen wat ik hier tegen kan doen???
die 17,50 overleef ik wel maar de gedachte dat er van die ratten vrij rondlopen ! bah!

heb ze vriendelijk verzocht het geld terug te storten
we wachten af...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je twee paginatjes verder googlet dan zie je dat het een oplichter blijkt te zijn:www.nujij.nl/.../oplichter-uvertaalt-nu-onder-naam-vertaalbaan.1480... , veel succes verder!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben ook erg benieuwd.
Ik heb gekeken hier je daar je vertaalwerk als opdracht kwijt kan. Heb niet ontdekt hoe je ze een opdracht kan geven. heel gek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik woon zelf in 's Gravendeel en het adres is vlak achter mij, een flat die eind januari gesloopt gaat worden voor nieuwbouw. Hierin kan dus beslist geen kantoor van welk bedrijf dan ook zitten, dus helaas OPLICHTERS!!! heb al verschillende berichten gestuurd om informatie maar geen enkele reactie gekregen. heb gelukkig gewacht met het overmaken van dat bedrag, dus dat scheelt.

Hoop dat jullie zo enigszins geholpen zijn...

mvg.
Rob van Tongeren
robvantongeren@hotmail.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschuwing: ben je op zoek naar vertaalwerk? Meld je dan vooral NIET aan bij vertaalbaan.nl, dit zijn namelijk oplichters! Ze doen het voorkomen alsof iedereen laagdrempelig vertaalklussen via hen kan krijgen, maar wanneer je een instapbedrag van 17,49 euro hebt betaald krijg je alleen een waardeloos bestand toegestuurd (het zogeheten 'programma'), dat samengevat een linklijst bevat van andere vertaalbedrijfjes. Zij geven zelf dus helemaal geen opdrachten, al lijkt dat in eerste instantie wel zo, maar innen wel het geld! Ik probeerde zelf die 17,49 euro nog terug te krijgen via Mollie Payment die hun betalingen regelt, maar die sturen mij met een 06-nummer weer terug naar VertaalBaan. Ik durf alleen niet te bellen, want ik vrees dat die lui zeker gehaaide antwoorden klaar hebben liggen. Kort samengevat heb ik een waardeloos product van ze gekocht, zonder een 'niet goed, geld terug' bon erbij te krijgen. Zegt het voort en geef het gespuis op die manier geen kans!