Mijn CAO zegt dat ik recht heb op loonsverhoging, nu krijg ik deze niet ivm economische redenen van het bedrijf, kan ik alsnog loonsverhoging krijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Als het cao geregeld is heb je er recht op economische crisis of niet, je baas moet verhoging geven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je werkgever heeft gelijk.

Toegevoegd na 5 minuten:
Als je werkgever dit aan de O.R. heeft gemeld en de bond waarmee het CAO geregeld is en de bond en O.R. zijn hiermee akkoord gegaan,ja dan mag het.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi maria16. Dit is niet waar, de cao is wettelijk en vooral bedoeld om de werknemer te beschermen en de werkgever moet zich hieraan houden. De or heeft hier ook niks mee te maken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi Marcel, Helaas spreek ik uit eigen ervaring,mijn man werkt bij een bekend bedrijf en deze voorlopige regel is hier ook van toepassing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan zijn dat het gebeurd bij dat bedrijf, maar het mag wettelijk niet.
Néé, als dat in de CAO is geregeld mag hij dat niet! Hij moet gewoon betalen en daardoor misschien falliet gaan! Ben je dan gelukkig...?