Hoe wordt ik filosofie leraar op het VO (zonder universitaire opleiding)?

Is het op HBO niveau mogelijk ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.5K
Erna55
7 jaar geleden
Dat zal lastig voor je worden.
Zoals je eerder schreef :" Nee dat klopt niet. Ik weet dat mijn wprden nederlandse niet goed is, ik studeerde in het engels ."
Om docent te worden zul je eerst je Nederlands moeten verbeteren.

Antwoorden (1)

Ja, dat kan zeker met een HBO-opleiding!

Op deze website http://www.nationaleberoepengids.nl/Leraar_filosofie staat daarover vermeld:

"Leraar filosofie worden: Opleiding tot leraar filosofie

De leraar filosofie heeft een opleiding ''Docent Filosofie'' gevolgd. Dit is een HBO opleiding. De opleiding is over het algemeen vierjarig."

en

"Beroepsprofiel leraar filosofie

De leraar filosofie geeft les in het vak filosofie.

De leraar filosofie geeft les op de middelbare school in vmbo, havo en vwo klassen, het gymnasium of het volwassenenonderwijs. Daarnaast kan de leraar filosofie ook les op specifieke MBO of HBO opleidingen geven.".
Antoni
7 jaar geleden
Erna55
7 jaar geleden
Een goede beheersing van de Nederlandse taal is wel nodig.
http://www.startpagina.nl/v/maatschappij/onderwijs/vraag/610844/propedeuse-open-universiteit-universiteit-instroment
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+ Kan het met een HBO-opleiding: Ja dat kan.
Antoni
7 jaar geleden
@Erna55, er is vast wel een opfriscursus Nederlands die de vraagsteller kan volgen en eventueel doet hij nog een toelatingstest voordat hij aan de studie begint. Dat wordt voor veel studies ook gedaan voor een vak als wiskunde.