Mag je 2 banen hebben als 1 ervan loopt via het uitzenbureau?

Ik heb vorige week gesolliciteerd als schoonmaakster. Ik mocht afgelopen week al beginnen, maar dit heb ik uitgesteld omdat ik ook een gesprek had bij een ander bedrijf en ik dit veel liever wilde. Daar ben ik vandaag ook aangenomen en daar begin ik volgende week parttime. Dit gaat via het uitzendbureau.

Eventueel zou ik nog 1 of 2 dagen kunnen schoonmaken als 2e baantje. Maar mag dit wel omdat ik via een uitzendbureau werk? Ik kan zelf niks vinden in de voorwaarden.

Het is allemaal heel snel gegaan en vandaag dus pas gehoord dat ik ook bij die andere baan ben aangenomen. Dus ik heb geen tijd om dit nog eens rustig na te vragen aangezien ik morgenvroeg de papieren bij het schoonmaakbedrijf moet gaan tekenen.

Wie weet welke regels hiervoor gelden?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Jij mag twee banen hebben als je ze met elkaar kunt combineren en ze elkaar niet in de weg zitten en er geen sprake is van tegenstrijdige belangen. Beide werkgevers moeten namelijk gewoon een redelijk beroep op je kunnen doen. Als het om twee banen met vaste tijden gaat, en je kunt die tijd ook nog eens tot op zekere hoogte zelf afstemmen (die dagen kan ik , die dagen niet), is dat geen enkel probleem.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
tinus1969
7 jaar geleden
Geen min maar wel een aanmerking: Er zijn diverse werkgevers die 2e of nevenfuncties verbieden, als die andere functie strijdig is met de eerste.
Politieagenten mogen (in Nederland) bv niet bijklussen als beveiliger. Als schoonmaker zal dit meestal geen probleem zijn.