Kan je ook nadat je ergens niet meer werkt nog een klacht indienen van ongepast gedrag van een collega?

Ik werkte voor bedrijf X op object A.
Nu ben ik sinds deze week overgeplaatst naar object B.

Op object A zat iemand die mij hele persoonlijke en ongepaste berichten stuurde. Dit heb ik uitgesproken met hem. Maar nu dat ik ben overgeplaatst begint hij weer.

Hij werkt niet voor mijn werkgever. Hij is eigen personeel van object A.
Ik zal hem op de werkvloer niet meer tegenkomen.

Het beste antwoord

Dat het een collega was/is doet hier niet ter zake. Je krijgt van een persoon ongepaste berichten en dat zou ik zeker bij zijn/haar leidinggevende aankaarten. Desnoods laat je dat via je baas gaan!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je zou kunnen denken: het is nu minder erg, want je komt hem niet meer tegen.

Maar het is aan de andere kant juist erger, want hij heeft destijds door zijn gedrag te veranderen duidelijk gemaakt dat hij jouw verwijt serieus nam. Dan nu weer opnieuw beginnen is een vorm van recidive en daarom extra laakbaar.

Mijn advies is het er niet bij te laten zitten en ik zou het nu dus meteen hogerop spelen. Ik meen dat bedrijven vaak een vertrouwenspersoon hebben voor dit soort problemen.
En je hoeft dit niet egoïstisch van jezelf te vinden, want duidelijkheid scheppen en grenzen aangeven kan ook die ander helpen door van hem een beter mens te maken!
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Bordensteker, als men het hogerop gaat spelen, eerst waarschuwen dat men dat gaat doen.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Waarom is dat? Zodat hij vlug zijn kant van het verhaal kan gaan verzinnen?