Kind van school halen, mag dit zomaar?

Hoi!

Zelf ben ik nog vrij jong (puber) maar heb een vraag.
Ik heb een vriend die is even oud als ik, maar moet van zijn moeder naar een andere school. Zelf wilt hij dit niet eens, maar het moet van zijn moeder. Hij heeft hier geen enkele uitspraak in. Is er niet iets dat school of iets anders tegen kan doen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2K
ronron1212
7 jaar geleden
Nee dat bepalen zijn ouders.
Edraket
7 jaar geleden
Pas als hij 18 is, is hij zelf handelingsbevoegd.
Erna55
7 jaar geleden
De ouders zijn bevoegd om een schoolkeuze voor een minderjarig kind te maken .

Antwoorden (2)

Zolang hij minderjarig is, bepalen zijn ouders dit. En ik ga er ook van uit dat zij niet zonder reden hiervoor kiezen. Hij zou -als hij dat nog niet heeft gedaan- eens met zijn ouders er over moeten praten. Wie weet ontstaat dan wat meer begrip.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als hij idd minderjarig is dan hebben zijn ouders de macht en bepalen waar hij heen gaat, wat je wel zou kunnen doen is praten met de directeur en/of leidinggevende. Zij kunnen in gesprek gaan met de ouders. Misschien zullen de ouders dan meer begrip krijgen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Erna55
7 jaar geleden
Waarom zou een " vriend" met de directeur van de school moeten praten ?
Met als doel dat de school de ouders op gesprek roept ? De jongen waar het over gaat kan zelf aan zijn moeder de reden vragen van de overgang naar een andere school. Een vriendje hoeft zich daar niet in te mengen.