Weet iemand wat het werk van een kernfysicus inhoudt en waar wordt je te werk gesteld als de opleiding voltooid is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je wordt sowieso niet te werk gesteld, je moet gewoon solliciteren.

Het beste antwoord

Gelukkig word je niet "te werk gesteld", maar mag je zelf een baan kiezen die je leuk vindt. ;-)

Je kunt gaan werken bij een kerncentrale, bij een onderzoeksinstituut zoals TNO, ECN (Petten) of energie-consultancy in het algemeen. Je kunt ambtenaar worden op b.v. economische zaken, een eigen adviesbureau beginnen, werken bij een universiteit (onderzoek of lesgeven), artikelen gaan schrijven voor kranten en opiniebladen als wetenschapsjournalist, en/of boeken schrijven. Je kunt adviseur worden bij een groot energiebedrijf, gaan werken bij de VN (International Atomic Energy Agency), of je kunt regeringen van andere landen gaan adviseren. Ook milieubewegingen zoals Greenpeace hebben mensen nodig met verstand van zaken. En als dat allemaal niet lukt, dan kun je de politiek in. Net zoals Diederik Samson (PvdA).

Dat laatste klinkt misschien wat vreemd, maar reken er maar op dat ze blij zijn in de PvdA met Samson. Zo kunnen ze hun politieke opvattingen een beetje beter toetsen aan de werkelijke feiten rond kernenergie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Op deze vraag moet maar eens een kijkje nemen op de onderstaande site.
Daar worden alle aspecten van jou vraag toegelicht.