wat moet je minimaal halen om icter te worden en wat moet je afstuderen?

wat moet je minimaal havo vwo of gymnasium en wat moet je af studeren ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
icter? daar heb ik nog nooit van gehoord.
Je bedoelt zeker ICT'er.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het moet allereerst in je zitten (affiniteit), net als bijv. boer of modeontwerper. En je moet heel leergierig zijn, maar dat ben je zeg je :-)

Antwoorden (2)

Mijn broer doet ICT in ID college in Zoetermeer. Je hebt geen havo of vwo nodig op ICT te doen, GT/TL is al genoeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met alle middelbare school diploma's kan je ICT studeren.
Ik studeer op dit moment zelf ict maar heb geen middelbare school diploma.
Nadeel is wel dat ik met niveau 1 moest beginnen..

Met vwo heb je zekerheid om toegelaten te worden op HBO en daar kan je ict studeren.

Met havo kan je mbo ict niveau 3 beginnen.
En met vmbo kan je op het mbo met ICT niveau 2 beginnen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het beste is natuurlijk HBO.
Uiteindelijk kom je er wel.
Maar om via mbo naar hbo te gaan moet je niveau 4 hebben afgerond.
En intotaal als je begint van niveau 2 duurt het ruim 3 jaar voor je niveau 4 heb afgerond.

Dus om tijd te besparen is het handiger om Vwo te volgen.

Want vwo duurt 6jaar dacht ik
Havo 5 jaar en vmbo 4jaar.

Niveau 2 duurt 1 jaar.
Niveau 3 duurt 2jaar.
Niveau 4 duurt 1jaar.