Als je nationaal vrachtwagenchauffeur bent, hoeveel uur werk je dan gemiddeld in de week? Wat hou je dan aan netto salaris ongeveer over?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (2)

Het aantal uur is per werkgever verschillend.
Bij de ene is het louter oproepwerk en zit je rond de 12 a 20 uur per week en bij een ander zit je alweer rond de 45 a 50 uur.
In de vracht is het vraag en aanbod.
Qua inschaling moet je als starter rekenen op schaal C1 of D1
Zie ook Cao
http://www.salaris-informatie.nl/index.php/cao-sector/a-tm-d/beroepsgoederenvervoer
Globaal moet je rekenen tussen de 9 a 10,- Bruto

Voor eventuele overige vragen;
http://www.chauffeursforum.nl/forum.php

Daarnaast heb je al nederlander een moordende concurrentie op de arbeidsmarkt en alles wat nagenoeg uit het oostblok vandaan komt gaat op jou voor.
Nederlanders worden massaal ontslagen waarvoor er een goedkopere Pool of Roemeen voor in de plaats komt.
Daarnaast vallen transportbedrijven massaal om door de crisis.
Vast werk zit er nagenoeg bijna niet meer in en door diverse leuke constructies weten de meeste bedrijven zich ook onder de flexwet uit te draaien.
Het is prachtig werk, doch je moet wel een goede werkgever vinden.
En die zijn er helaas niet veel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik werk zonder overwerk 40 uur per week en zit op ongeveer 1600 euro netto