Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kn ik zakelijke telefoonkosten declareren?

Ik moet voor mijn werk dagelijks 2 -4 zakelijke telefoontjes plegen met mijn eigen mobiele telefoon. hoe kan ik die declareren? Heb geen onbeperkt bellen en zit niet op hoge rekening te wachten.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Of je ze kunt declareren en zo ja tegen welk bedrag is afhankelijk van de afspraken tussen jou en je werkgever.

Stel: je mag ze declareren tegen de werkelijke kosten. Als je werkgever een declaratieformulier heeft, declareer je ze daarop. Zo niet, dan maak je er zelf een: iedere dag en iedere keet dat je gebeld hebt op een aparte regel vermelden met vermelding van datum, naar wie gebeld en de kosten van het gesprek. (Als bewijs de specificatie erbij doen van de provider waarop je alle gesprekken onleesbaar hebt gemaakt die niet voor het werk waren).
Verder je naam vermelden op de declaratie en je bankrekeningnummer en 'm ondertekenen. Vaak moet je eigen leidinggevende eerst voor akkoord tekenen op de declaratie en daarna gaat hij naar de salarisadministratie.

Toegevoegd na 6 minuten:
In bepaalde beroepsgroepen wordt vaak gewerkt met vaste vergoedingen per maand voor dit soort kosten. Daar moet dan ook bijv. het wassen van de auto van worden betaald, een aardigheidje voor een zakenrelatie, een kop koffie onderweg en parkeerkosten. Als je zo'n soort vergoeding ontvangt, wordt dit soort kleine werkgerelateerde kosten daarin geacht te zijn begrepen en kun je ze niet apart declareren.
(Lees meer...)
Computoon
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding