Wordt er van mij verwacht dat ik zelf speech?

Heb bijna 25 jarig dienst jubileum. Op de receptie wordt zeker een speech gehouden door mijn chef. Is het gebruikelijk dat ik hierop aansluitend zelf speech (vind ik doodeng)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.7K

Het beste antwoord

Je bedankt de chef voor zijn fijne woorden, je bent blij dat je op deze werkplek erg gewaardeerd wordt en dat je het op die manier nog gemakkelijk 25 jaar vol zou kunnen houden, ware het niet dat er een natuurlijk verloop moest plaatsvinden.Je hebt altijd met veel plezier je werk gedaan en bent ook niet van plan om er al snel mee te stoppen. Je collega's zijn dan ook nog niet snel van je af als het aan jou ligt!!!!!
Maak er een luchtig welgemeend bedankwoordje van, dit is wat er van je verwacht wordt en niet meer.
amc
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een kort bedankt woord is vaak al voldoende!
Lange (slaapverwekkende) speeches zit niemand op te wachten, houd het dus kort en probeer een klein beetje humor aan je paar zinnen toe te voegen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat staat jou uiteraard helemaal vrij. Je kunt dit vooraf met je chef bespreken dat jij dit best eng vindt en liever zelf niet doet. Je kunt ook, zoals eerder geschreven, even een kort bedankje richten aan je chef en de aanwezigen voor hun aanwezigheid en dat je ze uitnodigt om (verder) te genieten van de lekkere hapjes en drankjes (en eventueel muziek).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Presenteren is volksangst #1.

Het is wel netjes om in zo'n situatie zelf ook wat te zeggen, maar hoeft niet.

Geloof het of niet, er zijn werkelijk mensen die plezier beleven aan het spreken in het openbaar. Dit ervaar ik zelf ook zo en met mij velen in de toastmaster wereld.

Je kan een toastmaster club in je omgeving bezoeken om te leren presenteren in een veilige omgeving.