Heb je geen toekomst zonder wiskunde?

Heb je geen toekomst zonder wiskunde? Stel je voor je zit in het mbo en je kiest geen wiskunde in je pakket verdien je niet meer zoveel? Bij welke banen kan je in het mbo worden zonder wiskunde in je CV?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
14.7K

Antwoorden (1)

Gelukkig is er heel veel toekomst zonder wiskunde. Een beetje kunnen rekenen is in zijn algemeenheid wel handig ,maar echt wiskunde heb je bij lang niet alle beroepen nodig.

Toegevoegd na 4 minuten:
Zeker op MBO-niveau wordt wiskunde lang niet altijd gevraagd.
Bijvoorbeeld allerlei beroepen in de verzorging (mens en dier) , in de commercie/verkoop, creatieve opleidingen, kapper, bakker, horeca, kok, media en entertainment,...eigenlijk heeft het niet-hebben van wiskunde in je pakket maar consequenties voor een paar opleidingen, en eigenlijk alleen op niveau 4. Tot en met nivo 3 stelt wiskunde nooit veel voor.