Kun je iets met techniek bij het korps mariniers?

Ik ben 17 jaar en wil volgend jaar veva gaan doen richting techniek (voorkeur elektrotechniek) en later misschien bij het korps mariniers.
Ik vroeg me alleen af of je daar iets kan met elektrotechniek.

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

In het beginsel niet, later kan je je specialiseren bla bla bla.......
Wervingspraat, heb je niets aan.
De praktijk?
Ja natuurlijk en je bent meer dan welkom, mits je alles doorstaat.
Maar de dikke boterham ligt dan niet bij de mariniers.
Er zijn diverse functies onderandere monteur/technicus ( je bent in de eerste plaats "gewoon" marinier ) maar echt als elektricien aan het werk dat is er in tegenstelling tot wat men zegt er niet bij.
Ja het is er wel, maar dat is veelal niet meer dan een kabeltje pluggen dat soort werk.
Voor het echte elektrowerk zou je na je dienstijd door moeten stromen richting de marine daar kan je wel terecht als elektrotechnicus, simpelweg omdat daar veel meer functies zijn en veel breder toegerust zijn dan het korps.
Uiteraard zou je ook richting de Klu of de Kl kunnen kijken.
Voor eventuele opleidingsmogelijkheden zou ik persoonlijk voor de Kl kiezen, voor een eventuele serieuze loopbaan, dan bied de Klu en de Marine meer mogelijkheden.
Immers de dikke politieke hakmes heeft vooralsnog nog steeds het meeste in de Landmacht gesneden.