Mijn werkgever pleegt Km fraude en is niet eerlijk met opgaven aan het UWV. Ben ik verplicht om dit te melden?

Ze rijden met auto's maar houden geen km stand bij. Betalen geen bijtellen, dus ze zouden het wel moeten registeren. Daarnaast vragen ze vorstverlet aan maar er wordt gewoon doorgewerkt. Ben ik verplicht op dit aan de betreffende instanties te melden? Omdat ik toch wel bang ben dat IK uiteindelijk de dupe ben van hun "zaakjes".

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Een klokkenluider ben je dan en kan je een hoop ellende opleveren. dus probeer het liever anoniem

Je kunt, als je dit wilt via de site van de UWV anoniem melden. Ik zou het op deze manier doen.

Je bent helemaal niks verplicht. Wat je ermee doet ,dat moet je voor jezelf bepalen. Ik zou het in ieder geval niet doen. Mij is vroeger geleerd,alleen te verraden . Bij moord en verkrachting. En soms moet je een oogje dichtknijpen. Maar niet altijd. En als ik in de supermarkt,een oud vrouwtje wat in haar tas zie stoppen. Dan zou ik me diep schamen om haar aan te geven.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100