wat schrijf ik bij 'Dear mrs/mss' als ik geen naam heb bij een engelse solicitatiebrief?

wat schrijf ik bij 'Dear mrs/mss' als ik geen naam heb bij een engelse solicitatiebrief? ik heb alleen de contact gegevens maar geen naam..

1.5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Afko "mss" staat voor "manuscripts"... je kan beter de afko "Ms" gebruiken (zowel Mrs als Miss)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als ik geen naam weet zet ik L.s,
"Thans wordt de afkorting L.S. in de Nederlandse taal gebruikt als aanhef bovenaan een brief indien de naam van de lezer(s) van de brief onbekend is." Ik denk dat het voor een Engelse brief ook van toepassing kan zijn.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lectori_salutem
Antoni
8 jaar geleden
De beste oplossing is om telefonisch te informeren aan wie je de brief moet richten. Dan is er ook al contact geweest met de organisatie, nog voordat je brief wordt ontvangen. Dat kan altijd in je voordeel werken, omdat je naam dan al (enigszins) bekend is bij de organisatie en je meer interesse hebt getoond dan sollicitanten die van tevoren geen contact hebben opgenomen met de organisatie.

Het beste antwoord

Je weet geen naam en ook niet of het een man of vrouw is:
Dear Sir / Madam,
Je weet wel een achternaam maar niet of het een man of vrouw is:
Dear Mr / Mrs Hutchings,
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Is dat wel gebruikelijk om in de aanhef voor een sollicitatiebrief te schrijven?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+ Doe als de Beatles in Paperback writer: Dear sir or madam (will you read my book)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dear Sir/Madam (zonder aanvullende komma !) is op zich OK, maar voor verdere details zie: http://educatie-en-school.infonu.nl/taal/34488-zakelijke-brieven-in-het-engels.html
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In een formele Nederlandse brief zou ik L.S., gebruiken. Het is latijn, maar volgens mij in het engels ongebruikelijk. http://nl.wikipedia.org/wiki/Lectori_salutem