Waar kan ik informatie vinden over herkansingen van de Rijksuniversiteit Groningen?

Ik heb laatst een tentamen niet kunnen maken, omdat ik ziek was. Het hertentamen heb ik helaas net niet gehaald.
Kom ik in aanmerking voor een extra herkansing? En waar kan ik dat soort informatie vinden?
Ik studeer aan de Rijksuniversiteit in Groningen, Academische PABO.
Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat soort dingen kun je vinden in de studiegids. Die staat op Nestor.

Een extra kans moet je aanvragen via de examencommissie. Je komt in aanmerking voor een extra tentamen als je kunt aantonen dat je daadwerkelijk ziek was. Dus je moet toen wel naar de dokter of het ziekenhuis zijn geweest en om een doktersverklaring hebben gevraagd. Als je dat niet hebt, is het heel jammer, maar kun je het tentamen niet opnieuw doen.

Neem in elk geval even contact op met de studieadviseur. Je weet maar nooit wat het oplevert.