Is wiskunde B op havo moeilijker dan Wiskunde A op vwo?

Ik ga van vwo naar havo. Op vwo deed ik wiskunde A. Maar kan ik dan op havo wel wiskunde B?

Weet jij het antwoord?

/2500

Aanvulling op Tropicc Het verschil zit hem in de onderwerpen en de mate waarin je deze onderwerpen verdiept. Bij wiskunde A gaat het vooral om het oplossen van verhaaltjessommen. Ook kansberekening en statistiek leer je bij wiskunde A. Wiskunde B is over het algemeen een stuk moeilijker. Het is een toepassing van exacte wetenschappen. Bij Wiskunde B werk je vanuit concrete vraagstukken, maar ga je dieper op de wiskundige theorie in dan bij Wiskunde A. Bij Wiskunde B leer je hoe je differentiequotiënten berekent en interpreteert en hoe je berekeningen uitvoert aan ruimtelijke objecten. Je leert hoe je verschillende standaardfuncties, zoals machtsfuncties, exponentiële functies, logaritmische functies en goniometrische functies hanteert en interpreteert. Het oplossen van eenvoudige vergelijkingen en ongelijkheden en afgeleide functies komt ook aan de orde. Lees en bepaal zelf wat voor jou makkelijker/moeilijker is.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100