Bestaan er ook eenjarige mbo opleidingen?

Ik vroeg me af of er ook eenjarige mbo opleidingen bestaan. Ik lees wel dat je mbo versneld kan doen als je al een mbo diploma hebt, maar deze heb ik niet.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.8K
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Welke opleiding wil je gaan doen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij sommige instellingen kun je wel versneld leren. Ik heb destijds een 3-jarige opleiding (MBO3), die aangeboden werd als verkorte opleiding van 1,5 jaar, afgerond in ongeveer 9 maand (met enkele vrijstellingen van de HAVO). Wellicht zijn er meer scholen die jou maatwerk kunnen bieden.

Antwoorden (1)

Ja die bestaan, maar dat zijn de dan mbo-niveau 1 opleidingen en daarmee is de kans op een baan heel klein. Wat je wel kan doen is een bbl opleiding daarmee verdien in eerste instantie sowieso geld bij een bedrijf en de opleiding duurt meestal niet langer dan 2 jaar. Maar volgend mij zijn dat de korste maar wel iets hogere opleidingen