Is er ook een opleiding programmeren MBO?

Dag allen,

Ik zit nu in 4MAVO en doe dit jaar examen. Ik ga niet verder met HAVO, want dat zie ik echt niet zitten in deze omstandigheden.
Weet iemand van u waar ik een opleiding programmeren kan volgen MBO? Daarna wil ik graag de stap zetten om op de TU een HBO opleiding te gaan doen!

Met vriendelijke groet,

K.G.

P.S. Het liefst in de buurt van Deventer, maar als je die niet weet, maakt het ook niet uit.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Dan moet je de MBO4 opleiding tot applicatieontwikkelaar gaan doen: http://www.roc.nl/default.php?fr=details&id=2772 er zitten er drie in Nederland: Kampen, Apeldoorn en Den Haag.

Toegevoegd na 1 minuut:
Met deze opleiding kun je doostromen naar het HBO:
Informatica
Bedrijfskundige informatica
Informatiekunde
Computertechniek
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank u! Hier kom ik echt veel verder mee.
1 vraag: Bedoeld u met informatica ook technische informatica?
Nogmaals, hartelijk bedankt!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
HBO is HBO blueyellow en daar kun je heen als je een MBO4 diploma hebt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klinkt als muziek in mijn oren!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is het dichtbij genoeg?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, zeker! Apeldoorn is maar een kwartiertje met de trein, een 3 minuutjes lopen vanaf het station naar die school! Beter dan ik gewend bent. Nu ga ik nog richting Zutphen en dan moet ik nog een kwartier fietsen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Precies wat ik zoek! Maar het antwoord van die andere man of vrouw was ook bruikbaar!

Andere antwoorden (1)

Deze zijn er zeker wel! Ik zit op het horizon college, en doe de opleiding media devolper. Dit is grotendeels programmeren en is een mbo niveau 4 opleiding.

Je kan kijken bij het media college, die zit in amsterdam (bron)
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ook u hartelijk bedankt, antwoorden zijn waardevol voor mij!
Bevalt de opleiding, zijn de lessen van hoge kwaliteit?
Jaspro101
10 jaar geleden
De opleiding die ik volg (media developer op het horizon college) bevat goede lesstof van microsoft. alleen hoe onze leraren het geven ben ik niet blij mee.. Mijn opleiding is trouwens bijna hetzelfde als Applicatieontwikkelaar, ik zit ook in dezelfde klas als hun.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klinkt leuk. Leraren...tja, dat is dan vrees gewoon een feit.
Loop je ook stages? Of heb je een vaste werkplek?
Jaspro101
10 jaar geleden
Wij zouden vorig jaar al stage lopen, tóen nu en nu volgend halfjaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je moet wel weten blueyellow of je met games verder wilt of niet natuurlijk, dat is het verschil tussen die twee.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat klopt. Lastig. Keuzes maken, uitstellen is geen optie.
Jaspro101
10 jaar geleden
Het beste is een applicatieontwikkelaar opleiding, deze heeft echt veel te maken met programmeren (of de moderne versie: media developer)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan doe ik dat, programmeren vindt ik heel leuk om te doen en te leren, en als dat het meeste voorkomt, lijkt dat me het beste!
Bedankt voor jullie antwoorden, die stel ik zeer op prijs!
Jaspro101
10 jaar geleden
Misschien zijn er nog wel meer programmeer opleidingen hoor, dat weet ik niet. maar bij de opties die hier worden genoemd is deze opleiding de beste voor jou. Je kan informeren of kijken op de website van MBO scholen bij jou in de buurt of er nog andere opleidingen zijn. Ook zou ik op open dagen kijken, dan kan je ook nog eens een indruk krijgen van de opleidingen