Kan je in het buitenland studeren voor kinder psycholoog, maar wel afstuderen in België?

Ik zou graag in verschillende landen studeren voor kinder psycholoog en dan afstuderen in België. Zou dat kunnen of niet?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Erna55
8 jaar geleden
In welke landen zou je willen studeren ?
Je kunt een keuze maken waar je wilt studeren, daarnaast kun je op diverse plaatsen onderzoek doen of stage lopen.

Antwoorden (1)

Nee, dat kan niet.

De titel "psycholoog" is in België beschermd, en dat betekent dat niet iedereen zich psycholoog mag noemen. Je moet minstens de wetenschappelijke graad van Licentiaat of Master behaald hebben na een universitaire psychologie-opleiding en je hebben laten registreren bij de Psychologencommissie.

Voor aanvragen met buitenlandse diploma’s zijn de erkenningsvoorwaarden bij de Psychologencommissie anders. Zij vragen dan vaak bijkomende bewijzen of attesten. Op https://www.compsy.be/erkenningscriteria kun je nagaan welke diploma's volstaan voor erkenning.
Amadea