Als je een goed origineel idee hebt voor een product om mee op de markt te gaan, hoe regel ik dit het beste?

Ideeën zat maar uitvoeren.... zie ik zo tegenop. Gaat om een nieuw type (kick)bokszak. Kosten van productie, octrooi bureau enz

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Als het idee niet alleen in theorie mooi is, maar ook echt werkt, knutsel dan een prototype in elkaar en test het uit. Als het in de praktijk even goed werkt dan je dacht, zoek dan uit of er een markt voor is.

Laat in jouw geval andere kickboksers het prototype eens uittesten en becommentariëren. Als de meerderheid enthousiast is (ook al is het nog niet perfect), dan loont het de moeite er een patent op te nemen. Dit zorgt ervoor dat jouw idee beschermd is binnen een bepaalde regio (alleen Europa, wereldwijd...) en een bepaalde termijn.

Dan kun je ervoor kiezen om het zelf te gaan vermarkten, of iemand anders (een bedrijf in bokszakken, een zelfstandige) al het werk te laten doen. In het laatste geval verdien je er misschien minder aan, maar je hebt er verder ook geen omzien aan, en door je patent verdien je slapend geld, afhankelijk van het succes van je product (hangt heel erg af van de kwaliteit van de marketing van diegene aan wie je 't uitbesteed hebt).

Je kan natuurlijk ook een stuk aandelen vragen aan het bedrijf(je) aan wie je het uitbesteed, maar dat kan alleen als ze op de beurs zitten.

Heel belangrijk is dus de keuze die je maakt in de manier van vermarkten en je persoonlijke betrokkenheid daarbij.

Hey, misschien had je dit zelf allemaal al bedacht, maar misschien heb ik je toch met iets kleins kunnen inspireren. Ik ben geen econoom, maar voor de details kan je nog altijd bij de bevoegde instanties terecht. Veel succes! :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

neem contact op met tu delft met de studenten van
industrieel ontwerpen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ideefase

U hebt een idee en staat te popelen om het verder te ontwikkelen; zie voor meer informatie de site van het octrooicentrum. ( link hieronder).
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Zelf loop ik naar mijn idee ook met een 'wereldidee' rond waar ik niet mee verder kom wegens de kosten. Het idee is vrij simpel, erg handig en tijdbesparend. Zelf al onderzoek gedaan en het bestaat gewoon nog niet.

Ben benieuwd hoe ver jij gaat komen, succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een leuke methode is via een tv programma. Het voordeel is dat je meteen weet waar je aan toe bent zonder kosten en ook al wint het niet als je investeerders kunt vinden ben je er ook al.
Leg je idee vast en als het interessant genoeg is gaat het echt wel lukken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel. puik idee