Een zeer goed idee uitwerken, patent, bescherming, enz...; hoe doe je dat best?

Stel dat je een zeer goed idee hebt. vb iets beter dan facebook (enkel als voorbeeld).
Hoe kan je uw idee beschermen, de software, logo's laten ontwerpen zonder dat ze met het idee gaan lopen. Zijn er investeringsbedrijven hiervoor, hoe kan je zorgen dat je dan de grootste aandeelhouder blijft?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

In Europa bestaan er geen software patenten, dat betekent natuurlijk niet dat iedereen jouw zelfgeschreven software of software die je in opdracht hebt laten schrijven zomaar mag gebruiken, integendeel. Wat je echter niet echt kan voorkomen is dat iemand andere software schrijft met ongeveer hetzelfde doel/functie. Een logo moet je beschermen:

http://www.jmtc.nl/logobeschermen.html

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je een goed plan hebt moet je het gewoon uitvoeren, dat mensen het nabouwen daar kan je niks aan doen zolang zij niet dezelfde code gebruiken. Er zijn genoeg voorbeelden van software/sites die bijna hetzelfde doen, gelukkig anders was er nooit vooruitgang of keuze.

Toegevoegd na 3 minuten:
In jouw voorbeeld zou je ook niet willen dat je door FB aangeklaagd zou worden omdat je "hun" idee zou stelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vroeger was het zo dat als je een octrooi had, dan kon men je dat niet meer afnemen. Tegenwoordig begrijp ik dat je iets eenvoudiger een octrooi krijgt, maar dat dit later door anderen kan worden aangevochten. Dat alles kan een hele hoop geld kosten want octrooigemachtigden werken ook volgens uurtje factuurtje.