Welk diploma moet je halen om cipier te worden ?

Door een tekort aan cipiers in de gevangenis werken er op dit moment mensen die niet voldoende zijn opgeleid.
welk diploma moet je halen om cipier te worden ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Overigens heten het geen cipiers meer maar PIW-ers oftewel Penitentiair Inrichtingswerker.
De opleiding MBO spw kan een mooie opstap zijn.
Je zult echter vooral intern een opleiding moeten volgen om met deze doelgroep om te gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

BBO-bewa opleiding
Deze opleiding duurt 8 weken en informatie kan je opvragen via www.dji.nl,